måndag 7 juli 2008

Sommar!


Jag är på semester sen mitten på juni och är tillbaka på jobbet på fredag. Då ska jag göra en mer matnyttig uppdatering av bloggen och berätta lite om två resor som jag gjort till London och Budapest. Även om dessa resor har varit mest för nöjes skull har jag inte kunnat undå att lägga märke till vissa trädgårds- och parkrelaterade likheter och skillnader. Men tills dess passar jag på att bifoga lite bilder som min kollega Fredrik Thomée har skickat. I min frånvaro har personalen slitit enormt med häckklippningen, ogräsrensning och mycket annat. Dessutom visar gröngödslingsgrödorna och då framföra allt Honungsörten, Phacelia tanacetifolia, sig från sin bästa sida! Näckrosorna blommar också!

På återseende på fredag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ack att stå vid porten till allt det vackra som skulle bli min inspiration nu när jag ska fundera över det sista hörnet i min trädgård. Äntligen hade jag kommit till entrén till trädgårdens trädgård. Men det var så långt jag kom. Tyvärr var det hela abonnerat just idag. Men skam den som ger sig. Annan dag annat år!