onsdag 27 februari 2008

Tillbaka i katedern

Det känns konstigt. Inte dåligt, bara konstigt...och lite uppslitande.

När man precis har kört igång med ett uppdrag är det oftast inte lätt att lämna det mitt i. Ni som läser min blogg vet att jag inte bara är trädgårdsmästare på Norrviken utan även trädgårdslärare på trädgårdsmästarutbildningen på Apelrydskolan. Idag var första dagen på den nya kursen i småskalig ekologisk odling samt fortsättningen på kursen i växtkännedom.

Från september och nästan hela oktober hade jag inget annat än undervisning för trädgårdsmästareleverna. Men efter det har jag varit trädgårdsmästare på heltid och verkligen tagit Norrvikens Trädgårdar till mig. Det har blivit mitt skötebarn. Och det är så fruktansvärt svårt att släppa. Jag gillar att undervisa, men just nu är mina tankar på lite annnat håll i och med att trädgårdarna är mitt uppe i att förbereda sig för vårsäsongen. Det är mycket som behöver göras och många driftsfrågor som måste lösas. Att helt plötsligt lämna förberedelsearbetet och börja undervisa är lite...uppslitande.

Jag hoppas att allt går bra och att jag inte ger ett för fladdrigt intryck i kommande kurs.


Foto: Kalle Folke

1 kommentar:

Unknown sa...

Heja Birger! redan som barn var du envis så bara fokusera så klarar du detta också!
En av di gamle i släkten