måndag 19 maj 2008

Blomning i parken - Inför invigningen


Det är mindre än en vecka kvar till invigningen den 24 maj och just nu är parken ca en vecka kvar till den är som allra vackrast. Men redan nu har vi fantastiska vyer på parken och växter som blommar. Den stora rhododendronblomningen hoppas jag vi kan se på lördag, men risken finns att den dröjer ytterliggare tre-fyra dagar. Jag tror det blir så.

Morgonarna här är fantastiska. Klarblå himmel och solsken redan när jag kommer strax före sju på morgonen. Fåglarna är som tokiga. Redan nu har jag lyckats hänga in alla de vanligaste sångarna. När jag var ute och fotograferade idag på morgonen sjöng härmsångaren och trädgårdssångarna för fullt och i vattenträdgården utanför mitt kontor har forsärlorna redan fått ut ungar.
Näsduksträdet (Davidia involucrata) blommar helt underbart just nu. Bara att se detta är värt 60 kronor :). Blåregnet (Wisteria sinensis) har slagit ut på Villa Abelins östra sida.

Underbara vivor som blommar!

Välkomna till Norrvikens Trädgårdar!

Inga kommentarer: