fredag 5 september 2008

Mot skördefest


Långsamt känner vi att Norrvikens Trädgårdar börjar gå mot en ny höst. Temperaturen börjar långsamt gå nedåt och det är inte lika ljust på morgnarna som det varit tidigare. Tillväxten i det gröna är fortsatt god och kommer så att vara ett tag till. Jag hoppas vi går mot en fin höst så att vi alla kan avsluta säsongen storstilat.

Skördefesten lördagen den 20:e september närmar sig med stormsteg och vi ska hinna med en del förberedelser innan dess. En hel del frukt och hasselnötter ska skördas. Det blir inga stora mängder, men det kommer åtminstonde att bli ett trevligt inslag på skördefesten.

En ny kull trädgårdsmästarstudenter har börjat och det är alltid lika trevligt. Det är ett sällskap fullt av förväntningar och iver att lära sig. Det ska bli mycket kul att få följa deras utveckling och va med och bidra till den.

2 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Det skall jag försöka komma till låter rikrigt trevligt.
Vet du om det finns ett körsbärsträd som heter
prunus dahima sakura?
Blommar med vita blommor?
fotade det i våras och har även fotat skylten. Tyvärr kan jag inte läsa vad som står på skylten.
Undar vem som stälklde inn skärpan.
Annika
Naturliga Ting

ps får lägga till den här länken i min blogg tror jag.

Annika Christensen sa...

Nu har jag fixat en länk till dig.
Kommer in under dagen.
Annika
Naturliga Ting
hemsida
www.naturligating.se