onsdag 5 mars 2008

Norrviken på Skånsk Trädgård

Den 6-9 mars finns Norrvikens Trädgårdar representerade på Skånsk Trädgård på Malmömässan. Vi står tillsammans med Apelrydskolans Trädgårdsmästarutbildning. Vi svarar på frågor om Norrviken och trädgårdsmästarutbildningen samt har försäljning av växter, Gustav Kraitz krukor samt lite annat smått och gott.

Trädgårdsmästarstudenterna har gjort ett jättejobb med att designa vår monter och den är riktigt snygg. Vår monter är C:516. Varmt välkomna!

4 kommentarer:

Hasse Wester sa...

Vad kul med ännu en bloggande trädgårdsmästare. Jag kommer absolut att följa ert arbete. Jag har två bloggar http://gardener.blogg.se/ handlar en del om mitt arbete i min slottspark. Just nu kommer jag från trädgårdsmässan i Sollentuna. Ha det gott!

Fundera grönt sa...

Hej! Hittade hit genom Slottsträdgårdsmästaren. Håller med honom, kul med ännu en bloggande trädgårdsmästare! Själv pluggar jag till trädgårdsmästare/
trädgårdsdesigner. Kommer att kika in här igen!

Anonym sa...

Hej! Här är en till som hittat hit från Slottsträdgårdsmästarens blogg. Jättespännande att få följa med i ditt arbete!
Jag läser Mälardalens trädgårdsmästarutbildning i Enköping och är färdig med den i december i år. En tvåårig KY-utbildning.
Ses igen!

rosenskära sa...

Hej, vilken tur att jag hittade hit, en bloggande lärare och trädgårdsmästare!

Jag hoppas att du inte misstycker att jag frågar, men jag vet inte riktigt vem jag ska fråga annars!

Jag är otroligt sugen på att söka till utbildningen. Fyllda 40 och med ett yrkesliv bakom mig som slutade med krasch. Och så läste jag annonsen i Helsingborgs Dagblad i helgen, sittande vid köksbordet. Det vill jag! Jag har redan förbrukat min rätt till studiemedel, klarar man det ändå? Tänkte att man kanske kan ta betalt för sina tjänster under utbildningens gång om man startar eget.

Vad säger du? Jag är väldigt lättlärd och våra barn är inte så små längre. För- och nackdelar med jobbet?!

Hoppas du kan svara!

Mvh Lena